Jubileumconcert 25 jaar Bachkoor

10 mrt 2024 12:00, Middelburg

Pijl naar links Alle agenda-items

BWV. 2 motetten en 1 seculiere cantate BWV 198. M.m.v. Barokorkest Aspetti Musicali en organist André Poortvliet, het geheel o.l.v. Ludo Claesen.

Het jubileumconcert vindt plaats in de Oostkerk, de eerste kerk die in Nederland speciaal voor de protestantse eredienst gebouwd werd in 1667. Er wordt op deze feestelijke avond naast 2 geestelijke motetten ook een wereldlijke cantate gezongen "Lass Fürstin, lass noch einen Strahl", een lofdicht. Er spelen naast de reguliere ook bijzondere barokinstrumenten mee, waaronder traverso's, hobo's d'amore, viola's da gamba en luiten. Het zeer fraaie De Rijckere-orgel wordt bespeeld door organist André Poortvliet. Tussen 11 uur en 16 uur is er een openbare repetitie door koor en orkest in de Oostkerk. Voor orgelliefhebbers is er tussen 16 uur en 17 uur uitleg bij en over het orgel door de voornoemde organist. Voor minvermogenden is er een aantal kaarten beschikbaar waardoor ook zij dit concert kunnen bijwonen.

Tickets: deoostkerk.nl

In Middelburg