Geloof, hoop en liefde in de Protestantse Kerk

Soms doet de kerk denken aan Petrus, die visser, vriend en volgeling van Jezus. Sterk als een rots en tegelijk zwak en feilbaar. Net zoals de mensen in de kerk: soms moedig, soms overmoedig, soms te voorzichtig.

Daarom heet het gratis kwartaalblad van de Protestantse Kerk in Nederland Petrus. Het magazine staat vol inspirerende en persoonlijke verhalen over hoe samen kerkzijn troost, steun en zin geeft. Hoe mensen ruimte ervaren om te geloven en te twijfelen, om te zoeken en te vinden. Eerlijke verhalen over geloof, hoop en liefde.

Je vindt Petrus niet alleen in je brievenbus, maar ook online en op tv (Petrus in het land). Op deze website vind je onder andere gebeden, liederen en inspirerende verhalen uit de kerk. Wil je op de hoogte blijven? Abonneer je dan op de wekelijkse nieuwsbrief.

Abonneer op de nieuwsbrief

Aanmelden als abonnee van Petrus Magazine

Protestantse Kerk in Nederland

In de Protestantse Kerk komen mensen samen rond het evangelie van Jezus Christus. In plaatselijke gemeenten in heel Nederland zoeken mensen samen naar geloof, hoop en liefde. Dit gebeurt niet alleen binnen de eigen gemeenschap, de kerk is ook maatschappelijk betrokken. De Protestantse Kerk heeft eeuwenoude wortels, maar experimenteert ook met nieuwe vormen van kerkzijn.

Meer over de Protestantse Kerk

Verder lezen