Night of Light: eerst een kaarsje branden, dan de kroeg in

Cafébezoekers die voordat ze de kroeg ingaan eerst even een kaarsje opsteken in de kerk. Dat gebeurt regelmatig tijdens de Night of Light in de Domkerk in Utrecht.

Elke derde zaterdag van de maand opent de Dom haar deuren voor de nachtmensen van de stad. Iedereen mag hier naar binnen lopen om een kaarsje aan te steken, naar muziek te luisteren of voor zich te laten bidden.

Presentator Joanne Bijleveld ontmoet hier Willem Roskam, de nieuwe dominee van de Domkerk. Hij vindt het belangrijk dat mensen zich welkom voelen in de kerk, of ze nu één keer komen of vaker. "Dit soort momenten laten zien dat we niet alleen zijn als mensen, maar dat ook God er is."