Tentoonstelling 'Als het water komt'

4 sep 2021 12:00, Serooskerke (W)

Pijl naar links Alle agenda-items

Tentoonstelling van kledingcreaties geïnspireerd op de Zeeuwse klederdracht en de stijgende zeespiegel tijdens de Open Kerk in Serooskerke (W).

‘Als het water komt’ is de titel van de afstudeercollectie van Anne Jakobsen. Zij is in de zomer van 2020 afgestudeerd aan het Amsterdam Fashion Instituut met een collectie die geïnspireerd is op haar Zeeuwse roots. Als geboren en getogen Zeeuwse en opgegroeid in Serooskerke, werd ze geïnspireerd door de Zeeuwse klederdracht en de stijgende zeespiegel. De stijgende zeespiegel die Zeeland bedreigt en daarmee ook het erfgoed. Een collectie waarin overlevingselementen gecombineerd worden met elementen uit de klederdracht van haar oma.

Te bezichtigen vanaf 4 september tot en met 30 oktober, elke zaterdag tussen 14.00 en 16.00 uur in de bijgebouwen van de Johanneskerk, Noordweg 3, in Serooskerke (W). Reserveren is niet nodig, het bezoek is gratis.

In Serooskerke (W)