Kerst met Petrus

Op zoek naar inspiratie rond Kerst 2023? Petrus tipt activiteiten, evenementen, liederen en tv-uitzendingen om toe te leven naar de kerstdagen.

Kerstboodschap

'Geef niet toe aan de zuigkracht van de duisternis', spoort scriba ds. René de Reuver ons aan. ‘Laat je niet wijsmaken dat de wereld te gronde gaat. Lees niet alleen de krant maar ook de Bijbel. En laat je, net als de herders, inspireren door de belofte van het licht.’

Online adventskalender

Op petrus.protestantsekerk.nl/advent vind je voor elke dag van de adventsperiode een korte bijbeltekst, inspirerende overdenking en prikkelende video. Je kunt ook een gratis papieren kalender aanvragen.

7 kerstliederen voor Advent en Kerst

In verschillende afleveringen van Petrus in het land werden prachtige Nederlandse kerstliederen ten gehore gebracht, onder andere door Syb van der Ploeg, Stef Bos en de Petrus-band. Hieronder vind je een overzicht.

Kerst met kinderen: dit kun je thuis doen

Tussen alle kerstborrels, diners en kerkdiensten kun je natuurlijk ook thuis toeleven naar Kerst. De Petrus-redactie verzamelde verschillende ideeën om te doen met je baby, peuter of kleuter en kerstactiviteiten om thuis te doen met je (iets) oudere kind.

Kerst op tv

Kerst met Petrus in het land

Petrus in het land viert Kerst op zee! Aan de vooravond van Kerst gaat Petrus op stap met koopvaardijpredikant Helene Perfors. Zij werkt onder de zeevarenden in de haven van Rotterdam.

>> 23 december, 17.10 uur, NPO2 (KRO-NCRV)

Kerstuitzending Nederland Zingt

Op Eerste Kerstdag kun je kijken naar een speciale Nederland Zingt-uitzending vol sfeervolle kerstliederen, vanuit de Sint-Catharijnekerk in Brielle. Scriba ds. René de Reuver houdt een overdenking bij Filippenzen 2:6-8.

>> 25 december, 10.00 uur, NPO2 (EO)