Tip: boekpresentatie 'Protestantse Canon'

Op dinsdagmiddag 21 mei vindt in het Catharijneconvent de boekpresentatie plaats van de uitgave 'Canon van het Nederlandse protestantisme'. Van harte welkom!

De Canon van het Nederlandse protestantisme is een uitgave van de Protestantse Kerk in samenwerking met KokBoekencentrum. Het boek bevat 7x7 korte ‘vensters’ op het protestantisme. Er is bijvoorbeeld aandacht voor de Beeldenstorm en de eeuwenlange nasleep daarvan, de inrichting van kerkgebouwen, het verloop van een kerkdienst, bekende protestanten, maar er komen ook meer luchtige onderwerpen aan bod, zoals ‘kerksnoep’.

Tijdens de boekpresentatie komen o.a. scriba ds. René de Reuver, Rianneke van der Houwen (conservator Nederlands protestantisme, Catharijneconvent) en Kees van Ekris (Theoloog des Vaderlands) aan het woord. In het Auditorium van het Catharijneconvent is plaats voor maximaal 100 personen, dus meld je even (gratis) aan als je de presentatie bij wilt wonen.

Aanmelden

De boekpresentatie start om 14.45 uur en duurt ongeveer een uur. Vanaf 14.15 uur ben je welkom voor koffie of thee.