The Passion krijgt vervolg: Kom samen bij het kruis

Op 9 april vindt in Roermond de tiende editie van The Passion plaats. Voor het eerst krijgt The Passion dit jaar een vervolg: het wit verlichte kruis verhuist op donderdagavond naar de Minderbroederskerk voor een Paaswake.

De Minderbroederkerk van de Protestantse Gemeente Roermond opent van donderdagavond tot paasmorgen haar deuren voor een non-stop wake. Iedereen mag dan langskomen: om stil te zijn, een verhaal te delen of te bidden. Predikant Judith van den Berg-Meelis: “We willen laten zien wie we zijn: een toegankelijke kerk midden in de samenleving."

Tijdens de wake zullen er enkele opnamen worden gemaakt. Deze zijn te zien op Paasmorgen (NPO2, 9.18 uur) tijdens de uitzending van de speciale paasviering The Passion, het verhaal gaat door. In deze uitzending klinken persoonlijke verhalen over hoop en opstanding en zingt het Passion-koor popnummers en christelijke liederen.

Aanmelden

Iedereen is welkom bij de paaswake in de Minderbroederskerk! Wil je iets doen, zeggen of zingen tijdens de wake? Geef je dan hier op:

Meld je bijdrage aan

thepassion.nl

Lees ook:

Elke week het beste van Petrus online

Ontvang de wekelijkse nieuwsbrief

Foto: EO/Willem Jan de Bruin