Kijktip: nieuw seizoen Petrus in het land

Goed nieuws: je kunt vanaf zaterdag 23 september weer kijken naar een nieuw seizoen van Petrus in het land! Elke zaterdag opent een protestantse kerk zijn deuren voor een inspirerend inkijkje.

Inspirerende voorgangers, verstilde kerkgebouwen en hoopgevende initiatieven van kerkleden: dat zijn de ingrediënten van iedere uitzending van 'Petrus in het land'. De voorganger richt een korte meditatie en een zegenwens tot de kijker. Daarnaast is te zien hoe kerkleden hun geloof in de praktijk vorm geven. Elke uitzending wordt afgesloten met een bijzondere vertolking van een kerklied.

'Ga mee!'

In de eerste aflevering van het nieuwe seizoen is Petrus te gast in Kerkencentrum De Nieuwe Stad in de Bijlmer. In totaal kerken hier maar liefst dertien kerkgenootschappen, van de Evangelisch-Lutherse Gemeente Amsterdam tot de Presbyterian Church uit Ghana. Ook heeft dit centrum een sterke diaconale functie, zo zijn daklozen dagelijks welkom en worden voedselpakketten vanuit de kerk verspreid. Scriba ds. René de Reuver introduceert op deze toepasselijke plek het nieuwe jaarthema van de Protestantse Kerk: ‘Ga mee! Samen getuigen van geloof, hoop en liefde’.

De KRO-NCRV maakt dit tv-programma met steun van de Protestantse Kerk in Nederland. Petrus in het land is vanaf zaterdag 23 september wekelijks te zien om 17.10 uur bij KRO-NCRV op NPO 2.

Beluister ook de laatste liederen uit Petrus in het land:

Elke week het beste van Petrus online

Ontvang de wekelijkse nieuwsbrief