Uitkijken naar het bijbelfestival

Veel Egyptische gezinnen hebben geen geld voor uitjes of leuke dingen. Daarom organiseren kerken ’s zomers allerlei activiteiten voor kinderen. De jaarlijkse bijbelwedstrijd mét afsluitend festival is favoriet. “Kinderen kijken er het hele jaar naar uit.” Kerk in Actie ondersteunt dit belangrijke werk.

In de zomervakantie hebben Egyptische kinderen niet veel te doen. Kerken fungeren dan als sociale centra: kinderen kunnen er sporten, leuke activiteiten doen en meespelen met de wedstrijd van het Egyptisch bijbelgenootschap.

Geweldige dag

“De absolute kers op de taart is de afsluiting van deze bijbelwedstrijd: samen met de jeugdgroep van je kerk ga je naar een festivaldag in de regio”, vertelt Lois Nagieb. Als medewerker van het bijbelgenootschap werkt ze samen met honderden Egyptische kerken. “Op het festival wordt de opgedane bijbelkennis getest. Er zijn leuke prijzen te winnen en kinderen beleven een geweldige dag vol toneel, spel en plezier.”

Hulp van familie

Kerken hebben zelf weinig middelen en maken daarom dankbaar gebruik van de materialen en de festivals van het Egyptisch bijbelgenootschap. “Wij verstrekken wedstrijdboekjes waarin kinderen allerlei vragen kunnen beantwoorden over een bijbelboek”, vertelt Nagieb. “Ze leren daar veel van én hun hele familie helpt mee. Het vooruitzicht op de festivaldag geeft natuurlijk net dat extra zetje. Wat een feest is dat!”

Help mee

Veel christelijke gezinnen in Egypte hebben geen geld om een Bijbel te kopen. Dankzij de jaarlijkse bijbelcompetitie van het Egyptisch Bijbelgenootschap leren tienduizenden kinderen tóch bijbelverhalen. De competitie wordt afgesloten met een groot festival op verschillende plekken in Egypte. Kerken uit het hele land komen er met hun kindergroepen naar toe. Een feest van hoop! Met Pinksteren is de collecte in veel kerken bestemd voor dit werk van het Egyptisch bijbelgenootschap. Je kunt ook online bijdragen aan dit belangrijke werk voor kinderen in Egypte.

Geef voor dit werk

Lees ook: