Gedachtenisviering

Vanuit de Willibrordkerk in Nederhorst den Berg zendt het KRO-NCRV-programma Met hart en ziel een speciale Gedachtenisviering uit in samenwerking met de Protestantse Kerk in Nederland. Daarin is ruimte voor muziek, gebed, het noemen van namen, het aansteken van kaarsen, stilte en troost.

Deze viering wordt gehouden in de aanloop naar Eeuwigheidszondag, waarop de dierbaren worden herdacht die ons het afgelopen jaar zijn ontvallen.

Lenny Kuhr, bekend van haar winst bij het Eurovisiesongfestival in 1969 met De troubadour, neemt het lied De steppe zal bloeien voor haar rekening. De Gedachtenisviering vindt plaats in de Willibrordkerk in Nederhorst den Berg en wordt georganiseerd in samenwerking met de Protestantse Kerk in Nederland. Er is ruimte voor muziek, gebed, het noemen van namen, het aansteken van kaarsen, stilte en troost.

Voorganger is René de Reuver, scriba van de Protestantse Kerk in Nederland. Ook presentator Jos van Oord en Vocalgroep Circle of Friends o.l.v. Marcel Koning verlenen hun medewerking.