Inspiratiebijeenkomst met Andries Knevel over 'Geloofsvoorbeelden'

6 jun 2024 19:45, ‘De Schakel’, Oranjelaan 10 in Nijkerk.

Pijl naar links Alle agenda-items

Een inspiratiebijeenkomst van de GZB, HGJB en IZB waarin Andries Knevel spreekt over het thema ‘Geloofsvoorbeelden’.

Op donderdag 6 juni 2024 organiseren de GZB, HGJB en IZB in Nijkerk een inspiratiebijeenkomst over ‘Geloofsvoorbeelden’. Allemaal kennen we mensen die een belangrijke rol hebben gespeeld in de ontwikkeling van ons geloof. Dat geldt ook voor voormalig EO-presentator en theoloog Andries Knevel. Hij zal spreken over het belang van voorbeelden voor de geloofsoverdracht. Andries Knevel spreekt als theoloog en kenner van de media, maar ook als christen, vader, opa en vriend. Tijdens zijn verhaal komen vragen aan de orde zoals: Wat is het belang van geloofsvoorbeelden voor de geloofsoverdracht? In hoeverre ben je zelf een geloofsvoorbeeld? Durven we het zelf te zijn, willen we dat eigenlijk wel en zo ja, hoe doe je dit dan? Wat gebeurt er als geloofsvoorbeelden ‘vallen’? Na de lezing is er gelegenheid om met elkaar van gedachten te wisselen.

In ‘De Schakel’, Oranjelaan 10 in Nijkerk.