Nieuw boek over dopen en rituelen bij geloofsopvoeding

Hoe voed je je kind op met het christelijk geloof? Zo vanzelfsprekend als dat vroeger leek te gaan, gaat dat tegenwoordig niet meer. En het gaat vaak met vallen en opstaan. Het boek ‘Een nieuw begin’ helpt je graag een beetje op weg.

Download het inkijkexemplaar van 'Een nieuw begin'

Bestel het boekje voor € 3,95 via de webshop

Dopen, opdragen en andere rituelen

Je vindt in dit boekje allerlei suggesties die je helpen bij de geloofsopvoeding, aangedragen door dominees. Tips voor aan tafel, bij het opstaan en slapengaan, en ideeën om de verschillende momenten in het (kerkelijk) jaar aan te grijpen om met extra aandacht vorm te geven aan je levensovertuiging. Er is ook aandacht voor de betekenis van de doop en mogelijke alternatieve rituelen.

Geloofsopvoeding

Het is mooi om te weten dat God jouw kind nu al ziet. God gaat zijn eigen weg met ons allemaal, vanaf het eerste begin. En als ouder of opvoeder mag je mee oplopen. Soms als een gids, door je kind aan de hand te nemen en wegwijs te maken in geloof en traditie. Soms als een getuige, door gewoon in je dagelijkse handel en wandel te laten zien wie God is. En soms als medereiziger, door samen met je kind te ontdekken wat geloven betekent.

Uitgave van Petrus

Aan deze uitgave van Petrus/ Protestantse Kerk in Nederland werkten de volgende predikanten mee: Sijbrand Alblas, Nynke Dijkstra, Harmke Heuver, Irma Pijpers-Hoogendoorn en Sjaak Teuwissen. Eerder verscheen in dezelfde serie het boek Voor wie los moet laten over gemis en rouw.

Christelijk doeboek: Petrus Kids

Samen creatief aan de slag met een bijbelverhaal