Symposium kerk en digitale media

4 sep 2021 09:30, Fonteinkerk, Robert Kochstraat 4, Amersfoort.

Pijl naar links Alle agenda-items

'Digitale media: valse profeet of reddende engel?' - een symposium over de toekomst van de kerk na de digitale revolutie.

Kerken zijn op zoek naar manieren om mensen digitaal te bereiken. Dat kán in tijden van de nieuwe media en móet in tijden van secularisatie. Is er niet veel meer mogelijk dan kerkdiensten uitzenden? De Fonteinkerk, wijkgemeente van de Protestantse Gemeente te Amersfoort, organiseert op zaterdag 4 september een symposium over deze vraag, onder de titel: 'Digitale media: valse profeet of reddende engel?'

Sprekers: dr. René de Reuver (scriba synode), ds. Rolinka Klein Kranenburg (heel actief op Internet), dr. Mirella Klomp (PTHU), pionier Remmelt Meijer ('Herkerken'), theoloog/filmmaker Kees-Jan Mulder en prof. Leo Koffeman.

Wie de kerk een goed hart toedraagt, is welkom! In de voorbereiding kun je al meedenken via de website www.digitalefontein.nl, met video’s, blogs, podcasts, en de mogelijkheid te reageren, suggesties te doen e.d.

Kosten (incl. lunch): € 15.

In Fonteinkerk, Robert Kochstraat 4, Amersfoort.