Zeist gaststad voor The Passion 2024

Op 28 maart 2024, Witte Donderdag, vindt in Zeist de veertiende editie van The Passion plaats. Dat heeft KRO-NCRV vandaag bekendgemaakt.

Ook komend jaar is publiek weer welkom bij het grootste muzikale paasevenement van Nederland. De omroep maakt ook bekend dat presentator Anita Witzier voor de derde keer verslaggever is. Zij stond vanmorgen vroeg bij het stadhuis in Zeist naast het iconische witte kruis om het nieuws bekend te maken. Anita loopt volgend jaar weer met het grote verlichte kruis in de processie en verzamelt bijzondere verhalen vanuit het hele land. De andere castleden worden begin volgend jaar bekend gemaakt.

The Passion als missionaire kans

De Protestantse Kerk is een van de initiatiefnemers die The Passion ook in 2023 weer mogelijk maken. Jurjen de Groot, directeur van de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk: “Als kerk staan we midden in de wereld. We zien The Passion als een missionaire kans om het paasverhaal te vertellen aan miljoenen Nederlanders en zoeken manieren om een vervolggesprek over de betekenis hiervan op gang te brengen.”

The Passion Hemelvaart

Na de eerdere succesvolle edities van The Passion Hemelvaart bestaat The Passion in 2024 zowel uit het live paasevenement op Witte Donderdag als het verhaal van Hemelvaart in mei. De gaststad voor de Hemelvaart-editie wordt op een later tijdstip bekendgemaakt.

The Passion 2024 is een coproductie van Mediawater en KRO-NCRV, met steun van de Protestantse Kerk in Nederland, Bartiméus Fonds, Kansfonds en Gemeente Zeist. Het evenement wordt vanuit Zeist uitgezonden op 28 maart om 20.30 uur bij KRO-NCRV op NPO 1.

Op weg naar Kerst

Bestel de adventskalender 'Ga mee!'