Keer ook nu ons lot, Heer, zoals U water doet weerkeren in de woestijn. Psalm 126:4

Lezen: Psalm 126

Psalm 126 roept het beeld op van de wadi’s in het woestijngebied van de Negev; droge rivierbeddingen die in het regenseizoen wonderlijk snel volstromen. Zo liet God het volk terugstromen naar hun land na de ballingschap. Zo hoopt het volk dat bidt op Gods hulp in tijden van droogte. Droogte is een actueel thema op deze Biddag voor gewas en arbeid. In het zuiden van Europa kan regen angstig lang wegblijven. Door klimaatverandering wordt het op steeds meer plekken op aarde heel moeilijk om te zaaien met het vertrouwen dat er ook geoogst zal worden.
Vandaag is een dag om te bidden dat God onze arbeid en inzet richting zal geven en zegenen. Dat we zien wat we kúnnen doen. Zodat de tranen van wie tekort komen gedroogd zullen worden en er leven ontkiemt.

Tip

Bekijk het initiatief van de Johanneskerk in Leersum om de tuin rond de kerk opnieuw in te richten met een wadi waar het hemelwater wordt verzameld: johanneskerkleersum.nl/johanneshof

Video: Bewust met water

Vandaag is het Biddag voor Gewas en Arbeid. Het inspireert ds. Rebecca Onderstal om bewust om te gaan met water in haar tuin.

Elke week het beste van Petrus online

Ontvang de wekelijkse nieuwsbrief