5x toeleven naar Kerst 2023

De drukke decembermaand is begonnen. Feestvieren, cadeautjes inpakken, kaarsjes aansteken… Hoe houd je tijd over om bewust toe te leven naar Kerst? Gelukkig zijn er tijdens de adventsweken en kerstdagen veel initiatieven die je even laten stilstaan bij het grootste cadeau van allemaal: de geboorte van Jezus. Hieronder vind je vijf tips.

1. Online adventskalender Petrus

Wil je bewust toeleven naar Kerst? Ook dit jaar biedt Petrus voor de adventsperiode een online kalender aan die je uitdaagt om in aanloop naar Kerst elke dag twee minuten stil te staan. Je ontvangt een inspirerende bijbeltekst, korte overdenking en prikkelende video. Schrijf je hier in voor de dagelijkse adventsmail.

2. Organiseer een multicultureel kerstdiner

Een keer wat anders dan stoofpeertjes, rollade en ijstaart? Laat je deze Kerst verrassen door een multicultureel 7-gangendiner. De recepten van 'Samen geloven' zijn geschreven door migrantenchristenen uit Eritrea, Syrië, Iran, Myanmar en China. Bestel het receptenboekje of laat je helemaal ontzorgen met uitnodigingen, gespreksvragen én buitenlandse ingrediënten voor zes personen.

3. Heilige Herrie-adventskalender

Heb je je al geabonneerd op de online kalender van Petrus, en ben je liefhebber van popmuziek? De initiatiefnemers achter Heilige Herrie en de Top2000-Kerkdienst hebben bij de kalender de mooiste bijpassende popnummers uitgezocht. Vanaf eerste Advent kun je iedere dag een vakje openmaken op de website en word je verrast door de combinatie van eeuwenoude teksten en popmuziek.

4. Trinity Kerststallen Tour

Trinity tovert deze winter zeven maneges om tot kerststallen waar je samen kunt swingen, geloven, zingen en lekker eten en drinken. Kies voor een gezinsmiddag, een avondvullendprogramma óf allebei. Maar koop snel je kaartje, want een aantal concerten is al (bijna) uitverkocht.

5. De mooiste kerststal van Nederland

De geur van stro, een stralende ster, en honderden schitterend gerestaureerde figuren. Op diverse plekken in Nederland kun je een kerststal bewonderen, maar de - naar eigen zeggen - mooiste van het land staat wederom in Museum Catharijneconvent in Utrecht. De figuren uit de stal zijn museumstukken, afkomstig uit de achttiende eeuw uit de Italiaanse stad Napels. Een bezoek aan de kerststal duurt ongeveer een half uur en de toegang is gratis.

Meer inspiratie?

Op Petrus vind je mooie liederen voor Advent en Kerst en inspirerende tv-uitzendingen, kerstliederen en kerstverhalen. Bekijk ook de concertagenda op zingenindekerk.nl, voor een mooi kerstconcert bij jou in de buurt.

Op weg naar Kerst

Bestel de adventskalender 'Ga mee!'