Ghana: dromen over een betere toekomst (2)

Deze keer een speciale uitzending van Met hart en ziel vanuit Ghana. Jurjen de Groot, directeur van Kerk in Actie, ontmoet in Noord-Ghana Elisha (24), die na het overlijden van zijn ouders voor zijn zussen zorgt.

Bekijk de uitzending

Toen zijn ouders onverwacht overleden, moest Elisha stoppen met school. Sindsdien hoedt hij varkens en zorgt hij voor zijn zussen.

De kerk bood nieuw perspectief: sinds kort is Elisha begonnen met een opleiding tot kleermaker. Zijn droom is om later in zijn eigen dorp een naaiatelier te beginnen, waar hij zelf mensen kan opleiden.

Jurjen schuift ook aan bij een alfabetiseringsproject. Dorpsbewoners komen samen onder een grote boom om de basisbeginselen van lezen en schrijven te leren. Hiermee kunnen ze naar school en dat betekent de start voor een betere toekomst.

Tijdens de 40dagentijdcampagne 'Sta op!' vraagt Kerk in Actie onder andere aandacht voor het werk onder straatmeisjes in Accra en het preventiewerk in Noord-Ghana. Sta ook op en help jongeren in Ghana om hun dromen waar te maken.

kerkinactie.nl/elishakerkinactie.nl/40dagentijd

Elke week het beste van Petrus online

Ontvang de wekelijkse nieuwsbrief