Cast The Passion 2023 - Marlijn Weerdenburg: “Het goede is er al, in jou!”

Marlijn Weerdenburg is op donderdag 6 april 2023 te zien tijdens The Passion in Harlingen. Ze speelt Maria: “Het goede is er al, in jou.”

“Maria is een mens van vlees en bloed, maar krijgt te maken met iets bovenmenselijks. Haar zoon is bestemd voor iets dat groter is dan het leven. Als moeder houdt ze van haar kind en wil ze het graag dicht bij zich houden. Maar uiteindelijk moet ze Jezus loslaten en teruggeven aan God. Het mooie aan deze rol is dat er veel laagjes in zitten. Het gaat om Maria als moeder, de manier waarop zij moet lijden, de twijfel die ze gevoeld moet hebben: misschien heeft haar kind echt een hoger doel."

"Ik kan me goed inleven, want twee jaar geleden heb ik een geliefde verloren en ik ben moeder van twee kinderen. Ik ben opgegroeid met de Bijbel. Vroeger ging ik met mijn ouders vaak naar de kerk. De lessen uit de bijbelverhalen helpen mij nog steeds. Voor mij hebben die vooral te maken met liefde: goed voor een ander zorgen. Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet."

Cast The Passion 2023

The Passion Hemelvaart

"The Passion eindigt verdrietig, want Jezus is dood. Daarom is The Passion Hemelvaart zo belangrijk. Jezus is er niet meer, maar tegelijkertijd ook wél. Hij zit in ons en wij kunnen het verhaal doorvertellen. Ook voor mensen die niet gelovig zijn, geeft Hemelvaart hoop. Het gaat erover dat er goede dingen in je zitten en dat je die moet aanboren. Het ís er al, in jou! Die boodschap hebben we nodig, zeker nu er zoveel aan de hand is in de wereld.”

Wat voor vriend(in) ben jij?

Cijfer je jezelf weg ten gunste van anderen, of zet je jezelf op de eerste plek? Doe The Passion-test en ontdek aan de hand van 6 vragen op welk personage uit het beroemde paasverhaal jij het meest lijkt als het gaat om liefhebben. Ga naar passiontest.nl.

Gratis The Passion Magazine

Kun jij ook niet wachten op The Passion? Leef alvast toe naar de uitzending met deze bijzondere gratis uitgave van The Passion Magazine. Met alles over The Passion 2023, interviews met alle hoofdrolspelers en nog veel meer…

The Passion

Alles rond The Passion 2023