Rotterdamse Roze Adventsviering

11 dec 2022 14:00, Bergsingelkerk, Bergsingel 150, Rotterdam

Pijl naar links Alle agenda-items

Net als in de kerststal mag iedereen langskomen om de geboorte van Jezus te vieren.

Op zondagmiddag 11 december is de Rotterdamse Roze Adventsviering in de Bergsingelkerk, Bergsingel 150 in Rotterdam. Inloop vanaf 13:30 uur. De viering begint om 14:00 uur. De voorganger is Katinka Broos. Voor en na de viering is er ruimte om elkaar te ontmoeten. Misschien ben je heel gelovig, niet-gelovig of noem je jezelf andersgelovig. Hoe je God ook ervaart, dat maakt niet uit. We kijken midden in de Adventstijd verwachtingsvol uit naar het licht van Kerst. Dit eeuwenoude verhaal inspireert mensen om hoop te houden en om een lichtje te zijn voor elkaar. Ons licht schijnt in deze viering in het bijzonder op lhbtqia+ers en mensen die zich met hen verbonden voelen. Want we hebben elkaar nodig en verworven rechten moeten verdedigd blijven worden. We denken tijdens deze viering ook aan mensen die moeten vluchten omdat ze niet mogen houden van wie ze willen.

In Bergsingelkerk, Bergsingel 150, Rotterdam