Expositie: ‘Westkapelle en haar kerken, toen en nu’

1 jul 2022 15:00, Moriakerk, Markt 67, 4361AE, Westkapelle.

Pijl naar links Alle agenda-items

In de maanden juli en augustus gaan de deuren van de Moriakerk in Westkapelle elke vrijdagmiddag open voor publiek. Bezoekers maken er naast het interieur van de Moriakerk, ook kennis met het kerkelijk leven op het dorp door de expositie ‘Westkapelle en haar kerken, toen en nu’.

De expositie toont de geschiedenis van de drie kerken op Westkapelle: de Protestantse Gemeente, de Gereformeerde Gemeente en de Vrije Evangelische Gemeente. De drie deelnemende kerken hebben ieder twee informatiepanelen over hun eigen gemeente samengesteld. Daarnaast wordt ook aandacht besteed aan verdwenen kerken, zoals de oorspronkelijk Katholieke Willibrorduskerk (nu in gebruik als vuurtoren) en de Molukse kerk. Intussen zorgen organisten voor de muzikale omlijsting met orgelspel. Als extra bij de expositie is er een mooie Powerpoint-presentatie te zien.

In Moriakerk, Markt 67, 4361AE, Westkapelle.