Expositie 'Op weg naar Pasen'

18 mrt 2020 00:00, St Bavokerk, Haarlem

Pijl naar links Alle agenda-items

Van 18 maart tot 29 april 2020 toont beeldend kunstenares Hannelieke van de Beek met 20 kunstwerken haar verhaal “op weg naar Pasen”.

De werken zijn heel concreet en aards, met veel verschillende en uiteenlopende materialen en technieken. Textiel, natuurlijke vindsels, hout, lood, glas, steen, experimenteel en intuïtief. Het zijn samenvoegingen van stoffen, verf en borduurwerk. Maar ook is zij voortdurend op zoek naar iets wat daar bovenuit stijgt. Het zijn beelden uit het dagelijks leven die een diepere betekenis krijgen; voeten van mensen uit Ethiopië verwijzen naar de voetwassing, olijfbomen naar de hof van Gethsemane, het beeld van de Gescheurde Christus raakt het lijden en ook het avondmaal, en een cirkel van gebroken spiegels symboliseert de Opstanding, waarbij wij worden opgeroepen om ook op te staan.

De expositie is te bezichtigen van maandag t/m zaterdag van 10 tot 17 uur in de Grote of St Bavokerk aan de Grote Markt in Haarlem.

In St Bavokerk, Haarlem